ادب، ح. و گل آور، م. (1392)، ارزیابی تعالی سازمان شرکت ملی گاز ایران بر اساس مدل EFQM ویرایش 2013، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 22 (70): 25-46.
اسدی، م. (1392)، مدل تعالی سازمانی EFQM ویرایش 2013، تهران: نشر طراحان هومن به سفارش مدیریت تحقیق و توسعۀ کیسون.
حسینی، س. م. و حسینزاده کاشان، ع. (ترجمه) (1388). استراتژی عملیات استراتژی تولید و خدمات، تهران. انتشارات داشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران).
اکبریان، م.، نجفی، اسکاعیل، حسینزاده لطفی، ف. توکلی مقدم، ر. (1393). ترسیم روابط علت و معلولی در خلال زمان در نقشه استراتژی پویا، فصلنامۀ مدیریت صنعتی، 6 (4)، 707- 685.
امیری، م. ر. و سکاکی، م. ر. (1384)، راهنمای ارزیابی عملکرد سازمان بر اساس مدل تعالیEFQM ، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه علوم و تکنولوژی منچستر UMIST.
رضوانجو، س.، ساعدپناه، ب. و کریمیان، ف. (ترجمه) (1387). مدیریت کیفیت در پروژهها و برنامهها (چاپ اول)، تهران: انتشارات شرکت ملی صنایع پتروشیمی.
جلوداری ممقانی، ب. (1384)، تعالی سازمان (چاپ اول)، تهران، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
حسنزاده، ح. ر. و راستگو، م. (1387)، مدلهای تعالی سازمانی و نحوۀ استقرار آنها در سازمان. تهران: انتشارات مهر آریا.
حنفیزاده، پ. و زارع رواسانی، ا. (1391)، روش تحلیل ساختارهای چندسطحی با استفاده از نرمافزارSmartPLS، تهران: انتشارات ترمه.
داوری، ع. و رضازاده، آ. (1393)، مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزارPLS ، چاپ دوم. تهران، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
پارساییان، ع. و اعرابی، س. م. (ترجمه) (1392). رفتار سازمانی، مفاهیم، نظریهها و کاربردها، جلد اول (چاپ نوزدهم)، ترجمۀ تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
رامین مهر، ح. و چارستاد، پ. (1392)، روش تحقیق کمی با کاربرد مدلسازی معادلات ساختاری (نرمافزار لیزرل) (چاپ اول)، تهران: انتشارات ترمه.
شاهرودی، ک.، امیر تیموری، ع. و رکن شریفی، ا. (1390). پیشبینی عملکرد شرکتها با استفاده از معیارهای مدل تعالی سازمانیEFQM ، فصلنامۀ مدیریت، 8 (23).
شریفی، م. و یوسفی، ج. (1393)، تحلیلی بر یک الگوی ساختاری جدید تلفیقی از الگوهای کارت امتیازی متوازن و بنیاد کیفیت اروپایی مدیریت کیفیت، فصلنامۀ مدیریت صنعتی، 6 (4): 747- 765.
صفری، ح.، غلامی، ن. و عبادی ضیائی، ع. (1394). مدلهای تعالی سازمانی EFQM، Malcolm Baldrige و Deming، تهران: مؤسسۀ کتاب مهربان نشر.
عبادی ضیائی، ع. (1392)، مطالعۀ تطبیقی نقش مدیریت دانش در تعالی واحدهای کسبوکار و بهبود فرایندهای بانکی، ششمین کنفرانس ملی مدیریت دانش، تهران.
فدائی نژاد، ا.، خالقی، ا. ح.، و مهاجری، م. (1389)، مقایسۀ عملکرد سازمانهای کوچک و بزرگ با رویکرد تعالی، چشمانداز مدیریت دولتی، 1(3)، 135- 119.
فیاض بخش، ع. ر.، خلاصی، ا. و جامی، س. (1388)، ارائۀ مدل تلفیقی جهت راهبری سازمان با به کارگیری دو مدل تعالی سازمانی و کارت امتیازی متوازن، سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت استراتژیک، تهران.
کزازی، ا. (1378)، مدیریت کنترل کیفیت فراگیر (نگرشی کاربردی)، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
مدرس یزدی، م.، صفری، ح. و اژدری، ب. (1393)، نگاشت ادراکی روابط علی میان فعالیتهای مدیریت زنجیرۀ تأمین، توانمندسازها و عملکرد زنجیرۀ تأمین با رویکرد فازی، فصلنامه مدیریت صنعتی 6 (3)، 634-615.
مظلومی، ن. و کشوری ، م. (1390)، بهینهسازی ارزیابی عملکرد صنعت بیمه با استفاده از روش تلفیقی مدل تعالی سازمانی و کارت امتیازی متوازن، پژوهشنامۀ بیمه، 26(4)، 55-27.
میر غفوریان. ح، سنگبر، م. ع. و جلیلیان، ن. (1394). ارزیابی راهبردی کیفیت خدمات شهرداری یزد با رویکرد تلفیقی مدل سروپرف و ماتریس مشاوران گروه بوستون بر مبنای تحلیل روابط خاکستری فازی، فصلنامۀ مدیریت صنعتی، 7(3)، 606 – 587.
نجمی، م. (1393)، مدل تعالی EFQM 2013 از ایده تا عمل، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
یارمحمدیان، م. ح.، شفیع پور مطلق، ف. و فولادوند، م. (1392)، رابطۀ بین عدالت سازمانی، رضایت شغلی و اعتماد سازمانی و تعهد سازمانی با خودارزیابی از تعالی سازمانی بهمنظور ارائۀ یک مدل پیشبینی (مطالعۀ موردی: اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی منطقۀ 4 کشور)، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4 (13)،18-1.
Asghari Zade, E., Safari, H., Abdollahi, B., & Ghasemi, R. (2011). Canonical Correlation Analysis between Enabler and Results in EFQM Model; a Case Study in TAVANIR Company in Iran. European Journal of Social Sciences- 21(3), 483-492.
Bohoris, G. (1995). A comparative assessment of some major quality awards. International Journal of Quality & Reliability Management, 12(13), 30-43.
Calvo-Mora, A., Ruiz-Moreno, C., Picon-Berjoyo, A., & Cauzo-Bottala, L. (2013). Mediation effect of technical factors in excellence management systems. Journal of Business Research, 67 (5), 657-1042.
Conti, T. A. (2007). A history and review of the European quality award model. The TQM magazine, 19(2), 112-128.
Devies, J. (2008). Integration: 'is it the key to effective implementation of the EFQM Excellence Model? International Jurnal of Quality & Reliability Management, 25(4), 383-399.
Ivanof, C.-I., & Avasilcai, S. (2014). Performance measurement models: an analysis for measuring innovation processes performance. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 124, 397-404.
Karimi, A., Safari, H., Hashemi, S. H. & Kalantari, P. (2013). A study of Baldrige Award framework using the applicant scoring data. Total Quality Management & Business Excellence, 25(5), 461-477.
Kristensen, K., & Juhl, H. (1999). Beyond the bottom line0measuring stakeholder value, The TQM Magazien, Vol. 16.
Simons, R. (1988). Levers of controls: How managers use innovative control systems to drive strategic renewal. Harward Business School Press.
Wongrassamee, P. & Gardiner, J. (2003). Performance measurement tools: ahanthe BSC and the EFQM excellece model. Measueing Business Excellence, 7(1) , 14-29.
Zarraga-Rodrigues, M., & Jesus Alvarez, M. (2014). Does the EFQM model identify and reinforce information capability? Procedia- Social and Behavioral Sciences, 109(8), 716-721.