• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت صنعتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
شماره شماره 4
زمستان 1393، صفحه 635-847
شماره شماره 3
پاییز 1393، صفحه 433-634
شماره شماره 2
تابستان 1393، صفحه 197-432
شماره شماره 1
بهار 1393، صفحه 1-196
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
دوره دوره 0 (1387)
تقی زاده یزدی, محمد رضا, شکوری گنجوی, حامد, منهاج, محمد باقر, مهرگان, محمد رضا, کاظمی, عالیه. (1393). طراحی مدل رگرسیون خطی فازی به‌منظور پیش‌بینی انرژی بخش حمل‌و‌نقل مطالعة موردی در ایران. مدیریت صنعتی, 6(1), 23-34. doi: 10.22059/imj.2014.52233
محمد رضا تقی زاده یزدی; حامد شکوری گنجوی; محمد باقر منهاج; محمد رضا مهرگان; عالیه کاظمی. "طراحی مدل رگرسیون خطی فازی به‌منظور پیش‌بینی انرژی بخش حمل‌و‌نقل مطالعة موردی در ایران". مدیریت صنعتی, 6, 1, 1393, 23-34. doi: 10.22059/imj.2014.52233
تقی زاده یزدی, محمد رضا, شکوری گنجوی, حامد, منهاج, محمد باقر, مهرگان, محمد رضا, کاظمی, عالیه. (1393). 'طراحی مدل رگرسیون خطی فازی به‌منظور پیش‌بینی انرژی بخش حمل‌و‌نقل مطالعة موردی در ایران', مدیریت صنعتی, 6(1), pp. 23-34. doi: 10.22059/imj.2014.52233
تقی زاده یزدی, محمد رضا, شکوری گنجوی, حامد, منهاج, محمد باقر, مهرگان, محمد رضا, کاظمی, عالیه. طراحی مدل رگرسیون خطی فازی به‌منظور پیش‌بینی انرژی بخش حمل‌و‌نقل مطالعة موردی در ایران. مدیریت صنعتی, 1393; 6(1): 23-34. doi: 10.22059/imj.2014.52233

طراحی مدل رگرسیون خطی فازی به‌منظور پیش‌بینی انرژی بخش حمل‌و‌نقل مطالعة موردی در ایران

مقاله 2، دوره 6، شماره 1، بهار 1393، صفحه 23-34  XML اصل مقاله (732.9 K)
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/imj.2014.52233
نویسندگان
محمد رضا تقی زاده یزدی email 1؛ حامد شکوری گنجوی2؛ محمد باقر منهاج3؛ محمد رضا مهرگان4؛ عالیه کاظمی1
1استادیار، مدیریت صنعتی، دانشگاه تهران، ایران
2دانشیار، مهندسی صنایع، دانشگاه تهران، ایران
3استاد، مهندسی برق، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، ایران
4استاد، مدیریت صنعتی، دانشگاه تهران، ایران
چکیده
   در این مقاله، با استفاده از رگرسیون خطی فازی(FLR) و با در نظر گرفتن شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی و حمل‌و‌نقل، تقاضای انرژی بخش حمل‌و‌نقل کشور طی سال‌های 1385 تا 1400 پیش‌بینی شده است. برای بررسی تأثیر شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی در تقاضای انرژی بخش حمل‌و‌نقل، از داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی، جمعیت و تعداد خودرو طی سال‌های 1372 تا 1384 استفاده شده است. در این تحقیق، مقدار انرژی بخش حمل‌و‌نقل، 628 میلیون بشکه معادل نفت خام در سال 1400 پیش‌بینی شده است. نتایج پیش‌بینی با این روش در مقایسه با روش رگرسیون چندمتغیره نشان‌دهندة خطای به مراتب کمتری است، به‌طوری‌که درصد میانگین قدرمطلق خطا از 33/12درصد به 72/5درصد کاهش یافته است.

کلیدواژه‌ها
پیش‌بینی؛ تقاضای انرژی بخش حمل‌و‌نقل؛ رگرسیون خطی فازی
عنوان مقاله [English]
Design of a Fuzzy Linear Regression Model for Forecasting Transport Energy Demand: a case study of Iran
نویسندگان [English]
Mohammad Reza Taghizadeh Yazdi1؛ Hamed Shakouri Ganjavi2؛ Mohammad Bagher Menhaj3؛ Mohammad Reza Mehregan4؛ Aliyeh Kazemi1
چکیده [English]
In this paper, the energy demand of transport sector from 1385 to 1400 is forecasted based on Fuzzy Linear Regression (FLR) approach considering economic and social indicators. In order to analyze the influence of economic and social indicators on energy demand of transport sector, Gross Domestic Product (GDP), population and the total number of vehicles in 1372-1384 were regarded. In this research, the energy consumption may achieve a level of 625 MBOE per year by 1400.The results compared with the multiple regression method reveal much less mistakes. The average absolute error percentage reached from 12.33 % to 5.72 %.
کلیدواژه‌ها [English]
Fuzzy linear regression, Transport energy demand, forecasting
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,645
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,390
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Web
Analytics Made Easy - StatCounter
 
 
Journal Management System. Designed by sinaweb.