هماهنگی و یکپارچهسازی مراحل و ردههای مختلف در یک زنجیره تامین، به تعادل مبادلات بین مراکز و دسترسی به عملکرد برتر در آن زنجیره خواهد انجامید[4]. با توجه به رابطه معکوس میان دو دسته هزینههای موجودی و هزینههای حمل و نقل، مسیریابی موجودیها، به مسأله هماهنگی موثر سیاستهای بازپرسازی و برنامههای توزیع موجودیها در سطح مراکز یک زنجیره تمرکز دارد. در واقع مسیریابی موجودی دو جزء مهم از زنجیره تأمین، یعنی فعالیتهای حملونقل وکنترل موجودی را ادغام مینماید. در مسیریابی موجودیها، یک یا چند مرکز توزیع موجودی به موازات مجموعهای متفاوت و غالباًً پرشمار از مراکز فروش که هر یک دارای نرخ تقاضای بخصوصی میباشند، وجود خواهد داشت. مقاله حاضر، هماهنگسازی دو مولفه مهم حمل و نقل و کنترل موجودی زنجیرههای تأمین را در قالب یک مدل برنامهریزی ریاضی عدد صحیح به تصویر کشیده است. در بخش اول مقاله، به بیان مسأله و اهمیت آن پرداخته شده، دستهبندی و مرور مطالعات مرتبط با مبانی تئوریک مسأله در بخش دوم ارایه شده است. بخش سوم، به تبیین الگوی ریاضی طراحی شده، روشهای جمعآوری اطلاعات و شیوههای محاسبه پارامترهای مدل پرداخته و بالاخره در بخش پایانی مقاله، تحلیل جوابها و نتایج عددی حاصل از اجرای مدل در بررسی موردی یک زنجیره تأمین تجاری ارایه شده است.
محمدی زنجیرانی, داریوش, & اسعدی آقاجری, مجید. (1388). طراحی الگوی ریاضی مسیریابی موجودیها در زنجیره تأمین با بررسی موردی در شرکت دونارخزر. مدیریت صنعتی, 1(3), -.
MLA
داریوش محمدی زنجیرانی; مجید اسعدی آقاجری. "طراحی الگوی ریاضی مسیریابی موجودیها در زنجیره تأمین با بررسی موردی در شرکت دونارخزر", مدیریت صنعتی, 1, 3, 1388, -.
HARVARD
محمدی زنجیرانی, داریوش, اسعدی آقاجری, مجید. (1388). 'طراحی الگوی ریاضی مسیریابی موجودیها در زنجیره تأمین با بررسی موردی در شرکت دونارخزر', مدیریت صنعتی, 1(3), pp. -.
VANCOUVER
محمدی زنجیرانی, داریوش, اسعدی آقاجری, مجید. طراحی الگوی ریاضی مسیریابی موجودیها در زنجیره تأمین با بررسی موردی در شرکت دونارخزر. مدیریت صنعتی, 1388; 1(3): -.