TY - JOUR ID - 22417 TI - ارایه راهکارهای ارتقای خدمات الکترونیکی بانک‎ها با رویکرد BSC، ANP فازی و TOPSIS فازی (مطالعه موردی: بانک‎های دولتی منتخب استان فارس) JO - مدیریت صنعتی JA - IMJ LA - fa SN - 2008-5885 AU - میرفخر الدینی, سید حیدر AU - امیری, یاسر AD - دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، ایران AD - کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه یزد، ایران Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 2 IS - 2 SP - 141 EP - 298 KW - ‌ ANPفازی KW - خدمات الکترونیکی KW - کارت‌ امتیازی متوازن DO - N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی کیفیت خدمات الکترونیکی ارایه شده در بانک‎های دولتی منتخب استان فارس با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن و منطق فازی و ارایه راهکارهای ارتقای خدمات است. برای این منظور شاخص‎های ارزیابی خدمات الکترونیک بر اساس ادبیات پژوهش شناسایی و با استفاده از نظر خبرگان در مناظر کارت امتیازی متوازن جانمایی شده است. با توجه به تعامل مناظر کارت امتیازی متوازن و ابعاد مختلف خدمات الکترونیک، به‎منظور تعیین درجه اهمیت شاخص‎ها از تکنیک ANP فازی استفاده شده است. نتایج بررسی با هم عملکرد و اهمیت شاخص‎های خدمات الکترونیکی در بانک‎های مورد مطالعه نشان می-دهد، از بین 38 شاخص نهایی، 9 شاخص، شاخص‎های بحرانی هستند. به‎منظور بهبود عملکرد بانک‎های گفته شده، راهکارهای ارایه شده توسط خبرگان که مشتمل بر 20 راهکار است، بر اساس میزان تأثیرگذاری بر بهبود شاخص‎های بحرانی با تکنیک TOPSIS فازی اولویت‌‌بندی شده است. در این راستا می‌توان به راه‌کار سنجش میزان پیشرفت کارها در قالب سند چشم‎انداز کشور همراه با نظارت دائم و مستمر بر فرآیندهای اجرای پروژه‎‎های بانکداری الکترونیک به‎عنوان اولویت اول اشاره کرد. UR - https://imj.ut.ac.ir/article_22417.html L1 - https://imj.ut.ac.ir/article_22417_b25ce522fcc2f52afda59d257d854874.pdf ER -