دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
مدیریت صنعتی
2008-5885
2423-5369
6
4
2014
12
22
رویکرد شبیهسازی برای بهبود خط مونتاژ شرکت دیزل سنگین ایران
635
664
FA
حسنعلی
آقاجانی
دانشیار مدیریت صنعتی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
aghajani@umz.ac.ir
حمزه
صمدی میارکلائی
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
hamzeh_samadi@yahoo.com
حسین
صمدی میارکلایی
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، باشگاه پژوهشگران جوان، قائمشهر، ایران
hossein_samadi_m@yahoo.com
حسین
لطفی
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، بابلسر، ایران
hossein_samadi@yahoo.com
10.22059/imj.2014.50705
چکیده: هدف از اجرای این پژوهش، بررسی امکان بهبود خط مونتاژ شرکت دیزل سنگین ایران (دِسا) با استفاده از روش شبیهسازی است. برایناساس، ضمن مرور ادبیات موضوعی مربوط به سیستم، مدل، شبیهسازی، خطوط مونتاژ و راههای بهبود آن، و پس از بررسی سابقة پژوهشهای مشابه، با استفاده از ابزارهای جمعآوری دادههای مستندات و مشاهده، مدل اولیة خط مونتاژ شرکت، طراحی شد و با استفاده از دادههای آماری توصیفی و تحلیل واریانس، اعتبار مدل تأیید شد. دادهها با استفاده از نرمافزارهای ARENA و SPSS تحلیل شد. در مرحلة بعد، پس از مصاحبه با 48 نفر از دستاندرکاران خط مونتاژ، نقطة قابل بهبود خط مونتاژ، یعنی اتاق تست شناسایی شد. آنگاه، پس از تشریح علت امر، برای دستیابی به بهبود در این قسمت، استفاده از فناوری جدید پیشنهاد شد. نتایج آزمون این پیشنهاد، بهوسیلة مدل شبیهسازی نشان داد که اگر چنین سیستمی در خط مونتاژ پیادهسازی شود، زمان سیکل، سیوسه درصد بهبود مییابد و زمان صف در ایستگاه تست، شصتودو درصد کاهش پیدا میکند. در پایان مقاله، بحث، نتیجهگیری و پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده ارائه شده است.
خط مونتاژ,دیزل سنگین ایران,شبیهسازی
https://imj.ut.ac.ir/article_50705.html
https://imj.ut.ac.ir/article_50705_a15322d0a619ec9d5113d6d77110757c.pdf
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
مدیریت صنعتی
2008-5885
2423-5369
6
4
2014
12
22
تحلیل بازار مسکن استان تهران با استفاده از رویکرد پویاییشناسی سیستم
665
683
FA
علی محمد
احمدوند
استاد گروه مهندسی صنایع، دانشکدة فنی مهندسی، مؤسسة آموزش عالی ایوانکی، سمنان، ایران
alimohamad.ahmadvand@gmail.com
حدیثه
خدادادی ابیازنی
کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشکدۀ فنی و مهندسی، مؤسسة آموزش عالی ایوانکی، سمنان، ایران
hadisekhodadadi@gmail.com
زینب
محمدیانی
کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشکدۀ فنی و مهندسی، مؤسسة آموزش عالی ایوانکی، سمنان، ایران
zeinabmohammadiani@yahoo.com
10.22059/imj.2014.52449
مسکن بعد از خوراک و پوشاک، مهمترین جزء زندگی افراد است. در تعیین قیمت مسکن، متغیرهای زیادی دخیلاند و نادیدهگرفتن بازخوردها در بخش مسکن، ناممکن است. یکی از ابزارهای قدرتمند برای تعیین تأثیر سیاستها در این حوزه، استفاده از رویکرد پویاییشناسی سیستمهاست. با توجه به این رویکرد، نمودار علّی- معلولی عوامل مؤثر بر قیمت مسکن در استان تهران، برای مدلسازی پویای مسئله ارائه شده است. برای شبیهسازی مدل درنظرگرفتهشده، از نرمافزار ونسیم استفاده شده است. در پایان، بهمنظور بررسی سیاستهای مختلف در بازار مسکن، سناریوبندی صورت گرفته است. نتایج حاصل نشان میدهد افزایش امکانات شهری دیگر استانهای کشور و همچنین عرضة مسکنهای ارزانقیمت از سوی دولت و ارائة تسهیلات برای ساختوساز مسکن، به تعادل در قیمت مسکن و همچنین کاهش قیمت در بازار مسکن منجر میشود.
بازار مسکن,پویایی شناسی سیستم,عرضه و تقاضای مسکن
https://imj.ut.ac.ir/article_52449.html
https://imj.ut.ac.ir/article_52449_6c43fa5d0da6d4b7eaadc933ca9a9cae.pdf
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
مدیریت صنعتی
2008-5885
2423-5369
6
4
2014
12
22
ترسیم روابط علت و معلولی در خلال زمان در نقشه استراتژی پویا
685
707
FA
مجتبی
اکبریان
دانش آموخته دکتری مهندسی صنایع، دانشکدة فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
mojtabaakbaryan@gmail.com
سید اسماعیل
نجفی
0000-0002-8734-5436
استادیار مهندسی صنایع، دانشکدة فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
najafi1515@yahoo.com
فرهاد
حسین زاده لطفی
استاد ریاضی کاربردی، دانشکدة علوم پایه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
hosseinzadeh.lotfi@iauctb.ac.ir
رضا
توکلی مقدم
استاد مهندسی صنایع، دانشکدة فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
tavakoli@ut.ac.ir
10.22059/imj.2014.51986
یکی از چالشهای بزرگ سازمان در اجرای استراتژیها بهوسیلة کارت امتیازی متوازن این است که شاخصهای موجود در اهداف استراتژیک نقشة استراتژی، با تأخیر زمانی ارتباط علت و معلولی را بهوجود میآورد و با افزودن عامل زمان، اهداف استراتژیک در زمانهای مختلف با هم ارتباط خواهند داشت. بههمین دلیل، نیاز به ترسیم نقشة استراتژی پویا برای تعیین روابط علت و معلولی در خلال زمان ضروری است. در این مقاله، پس از تقسیم اهداف استراتژیک به مناظر چهارگانة کارت امتیازی متوازن شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، از روش فازی دیمتل برای ترسیم روابط علت و معلولی اهداف استراتژیک، با درنظرگرفتن تأخیر زمانی حاصل از شاخصهای کلیدی عملکرد پسرو در قالب نقشة استراتژی پویا استفاده میشود. با این کار، روابط کلاسیک موجود در مناظر چهارگانة کارت امتیازی متوازن به روابط علت و معلولی شبکهای و پویا ارتقا مییابد و ارتباط میان اهداف استراتژیک سازمان در خلال زمان مشخص میشود. با تعریف برنامههای بهبود اهداف استراتژیک تأثیرگذار حاصل از شاخصهای کلیدی عملکرد پیشرو، پیشرفت در اهداف استراتژیک تأثیرپذیر از شاخصهای کلیدی عملکرد پسرو حاصل میشود.
روش فازی دیمتل,کارت امتیازی متوازن,شاخصهای کلیدی عملکرد پیشرو و پسرو,نقشة استراتژی پوی
https://imj.ut.ac.ir/article_51986.html
https://imj.ut.ac.ir/article_51986_90a46fe1c2256818389a13250c91bf39.pdf
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
مدیریت صنعتی
2008-5885
2423-5369
6
4
2014
12
22
مدلی برای حل مسائل برنامه ریزی چندهدفه، مبتنی بر تئوری امکان با متغیرهای تصمیم فازی
709
724
FA
مهناز
حسین زاده
0000-0003-1211-3371
دکتری مدیریت تحقیق در عملیات، دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
mhosseinzadeh@ut.ac.ir
محمدباقر
منهاج
استاد دانشکدة مهندسی برق و الکترونیک، دانشگاه امیرکبیر، تهران، ایران
mbmenhaj@aut.ac.ir
عالیه
کاظمی
0000-0002-0755-7800
استادیار دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
aliyehkazemi@ut.ac.ir
10.22059/imj.2014.51985
در این پژوهش، مدلی برای حل مسائل برنامهریزی چندهدفة فازی مبتنی بر تئوری امکان با منابع غیر دقیق و متغیرهای تصمیم فازی ارائه شده است. با توجه به ماهیت غیر دقیق میزان منابع در دسترس، تعیین یک جواب قطعی برای مدل، غیر منطقی بهنظر میرسد. بدینمنظور، مدل پیشنهادی بهگونهای طراحی شده که تصمیمها را بهصورت فازی تعیین میکند. این روش، نقایص روشهای پیشین ارائهشده در این زمینه را برطرف کرده است و مهمترین مزیت آن، سهولت در بهکارگیری است. مدل پیشنهادی در مسئلهای برای تخصیص سفارش به تأمینکنندگان، بهکار گرفته شده و کارایی آن در عمل، آزمایش شده است. با توجه به ماهیت فازی جوابهای بهدستآمده از حل مدل، تصمیمگیرنده با انعطاف بیشتری در تصمیمگیری مواجه خواهد بود.
برنامه ریزی چندهدفه,برنامه ریزی فازی مبتنی بر تئوری امکان,تخصیص,رتبه بندی فازی,عدد فازی مثلثی,متغیر تصمیم فازی
https://imj.ut.ac.ir/article_51985.html
https://imj.ut.ac.ir/article_51985_4a0bbade4618f93e959e5cf7a592b72b.pdf
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
مدیریت صنعتی
2008-5885
2423-5369
6
4
2014
12
22
بررسی شرایط حاکم بر مدیریت ریسک عرضه در زنجیرة تأمین صنعت خودرو: نظریه ای برخاسته از دادهها
725
746
FA
مسعود
سیم خواه
دانشجوی دکتری مدیریت تولید و عملیات، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
m_simkhah@yahoo.com
کامران
فیضی
استاد دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
kamfeizi@yahoo.com
لعیا
الفت
دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
olfat90@gmail.com
مقصود
امیری
استاد دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
mg_amiri@yahoo.com
10.22059/imj.2014.50699
این مقاله در پی شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر فرایند مدیریت ریسک عرضه در زنجیرة تأمین صنعت خودرو و چگونگی اثرگذاری این عوامل بر فرایند مذکور است. با اتکا به رویکرد نظریة برخاسته از دادهها و نتایج سیزده مصاحبة کیفی عمیق با ده تن از مدیران و کارشناسان زنجیرة تأمین صنعت خودرو، چارچوبی نظری برای بررسی این عوامل، صورتبندی شد. بر مبنای این چارچوب، عوامل بسیاری موجب تحریک خودروساز برای ورود به فرایند مدیریت ریسک عرضه میشوند. این عوامل، با عنوان مقولة عوامل فرایند ادراکی- اسنادی دستهبندی شدند. همچنین عوامل زمینهای و اقتضایی متنوعی بر تصمیمهای خودروساز در این فرایند اثر میگذارند و موجب هدایت تعاملهای وی با تأمینکنندگان میشوند. این عوامل نیز با عنوان مقولة عوامل بسترساز و عوامل اقتضایی نامگذاری شدند.
ریسک عرضه,زنجیرة تأمین صنعت خودرو,نظریة برخاسته از دادهه
https://imj.ut.ac.ir/article_50699.html
https://imj.ut.ac.ir/article_50699_2c0560c3cf65ec0064e11bddf054745a.pdf
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
مدیریت صنعتی
2008-5885
2423-5369
6
4
2014
12
22
تحلیلی بر یک الگوی ساختاری جدید تلفیقی از الگوهای کارت امتیازی متوازن و بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت
747
765
FA
محمد
شریفی تهرانی
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشکدة علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
msharifit@chmail.ir
جواد
یوسفی
مربی گروه مدیریت جهانگردی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
yousefi.j@skpnu.ac.ir
10.22059/imj.2014.51447
هدف پژوهش حاضر، رفع مسئلة نبود پوشش کافی الگوی کارت امتیازی متوازن (بیاسسی) از عناصر مختلف عملکرد سازمانی، از طریق توسعة آن بر مبنای الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (ایافکیوام) است. در این راستا، الگوی توسعهیافتة بیاسسی مشتمل بر متغیرهای ذینفعان، اثربخشی منابع، اثربخشی فرایندها، اثربخشی مدیریت کارکنان، روش رهبری، نوع راهبرد و عملکرد، معرفی و در قالب یک الگوی ساختاری جدید اعتبارسنجی شد. نتایج حاصل در گام نخست، بیانگر برازندگی ایدهآل الگوی پیشنهادی است. بهلحاظ شدت روابط بین متغیرها در الگوی توسعهیافتة بیاسسی، بهترتیب، سطح اثربخشی مدیریت کارکنان، سطح اثربخشی منابع، روش رهبری و سطح اثربخشی فرایندها بیشترین تا کمترین «تأثیر مستقیم» را بر عملکرد یک سازمان دارند. همچنین، روش رهبری، سطح اثربخشی مدیریت کارکنان، سطح اثربخشی منابع، نوع راهبرد، سطح اثربخشی فرایندها و درنهایت، ذینفعان، بیشترین تا کمترین «تأثیر مستقیم و غیر مستقیم» را بر عملکرد سازمانی دارند. مدیران میتوانند از الگوی پیشنهادی این پژوهش برای سنجش عملکرد سازمانهای مختلف و وزندهی به ابعاد مختلف مد نظر در فرایند سنجش عملکرد استفاده کنند.
ارزیابی عملکرد سازمانی,الگویابی معادلههای ساختاری,بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت,تلفیق الگوهای مدیریت کیفیت فراگیر,کارت امتیازی متوازن
https://imj.ut.ac.ir/article_51447.html
https://imj.ut.ac.ir/article_51447_e1f755b3094494070446a4402a09ab08.pdf
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
مدیریت صنعتی
2008-5885
2423-5369
6
4
2014
12
22
توسعة چندین مدل قیمتگذاری در زنجیرة تأمین سبز تحت ریسک با رویکرد نظریة بازی ها
767
789
FA
غزاله
علامه
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشکدة فنی و مهندسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
gh.allameh@student.alzahra.ac.ir
مریم
اسمعیلی
استادیار گروه مهندسی صنایع، دانشکدة فنی و مهندسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
esmaeili_m@alzahra.ac.ir
ترانه
تجویدی
استادیار گروه ریاضی، دانشکدة علوم پایه، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
t.tajvidi@alzahra.ac.ir
10.22059/imj.2014.52079
مدیریت زنجیرة تأمین سبز، رویکردی زیستمحیطی در مدیریت زنجیرة تأمین است که هدف آن، کاهش ریسکهای زیستمحیطی در دورة عمر محصولهاست. در این میان، زنجیرة تأمین بسته، با جمعآوری و بازیافت محصولهای مضر در طبیعت، سعی در رسیدن به این هدف دارد. در این مقاله، با توجه به استراتژیهای مختلف جمعآوری محصول، تعدادی مدل قیمتگذاری در زنجیرة تأمین بستة دوسطحی ارائه میشود. تعاملهای میان تولیدکننده و خردهفروش در قیمتگذاری، براساس بازی استکلبرگ بررسی میشود و تصمیمگیری بهینة تولیدکننده و خردهفروش برای هر مدل تعیین میشود. همچنین با توجه به ماهیت پویای زنجیرة تأمین در دنیای واقعی، عامل ریسک با استفاده از روش میانگین- واریانس در زنجیرة بسته بررسی میشود. برای درک بهتر، مدلها در قالب یک مثال عددی بررسی میشوند و مدل مناسب با مقایسة مقادیر سود اعضا انتخاب میشود. همچنین بر پارامترهای نرخ جمعآوری، نرخ بازیافت و میزان ریسکگریزی، آنالیز حساسیت انجام میشود. نتایج نشان میدهند که مدل هماهنگی تولیدکننده و خردهفروش در نرخهای جمعآوری زیاد و میزان ریسکگریزی کم، جایگزین مناسبی برای سایر مدلهاست.
بازی استکلبرگ,حلقة بسته,ریسک,زنجیرة تأمین سبز,قیمتگذاری
https://imj.ut.ac.ir/article_52079.html
https://imj.ut.ac.ir/article_52079_89708f042e4bb2858183b667672d4f0b.pdf
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
مدیریت صنعتی
2008-5885
2423-5369
6
4
2014
12
22
ارائة مدل ترکیبی برای ارزیابی عملکرد و رتبهبندی شرکتهای بیمة ایران با استفاده از نظر خبرگان
791
807
FA
هاشم
عمرانی
استادیار مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی ارومیه، ارومیه، ایران
h.omrani@uut.ac.ir
رامین
قاری زاده بیرق
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی ارومیه، ارومیه، ایران
ramin.gharizadeh@ine.uut.ac.ir
سعید
شفیعی کلیبری
کارشناس مهندسی صنایع، دانشگاه پیام نور تبریز، تبریز، ایران
sin_shin_88@yahoo.com
10.22059/imj.2014.50702
در این مقاله، مدلی ترکیبی مبتنی بر روشهای تحلیل سلسلهمراتبی (AHP)- تحلیل مؤلفههای اصلی (PCA)- تحلیل پوششی دادهها (DEA) برای ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه در ایران ارائه میشود و با استفاده از آن، چهارده شرکت بیمه با سیزده شاخص استاندارد، رتبهبندی میشوند. با توجه به ضعف مدل DEA، در مسائلی با متغیرهای زیاد و واحدهای تصمیم کم، از روش PCA برای کاهش بعد مسئله استفاده میشود. از طرفی، نتایج رتبهبندی بهدستآمده از روش PCA-DEA، کاملاً عینی و تنها بر مبنای الگوی دادههاست؛ بنابراین، با استفاده از مدل AHP، نظرهای کارشناسی را در رتبهبندی وارد میکنیم. در انتها، رتبهبندی، یکبار بهوسیلة مدل پیشنهادی و یکبار با مدل PCA-DEA انجام و نتایج این دو روش، با هم مقایسه میشوند و دربارة آنها بحث میشود. نتایج مدل ارائهشده نشان میدهد که سه شرکت بیمة دانا، رازی و دی، رتبههای اول تا سوم را بهدست میآورند.
تحلیل پوششی دادهها,تحلیل سلسلهمراتبی,تحلیل مؤلفههای اصلی,شرکتهای بیمة ایرانی
https://imj.ut.ac.ir/article_50702.html
https://imj.ut.ac.ir/article_50702_10d6e0ca5dfa0915e5d55fc7bcd8c14e.pdf
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
مدیریت صنعتی
2008-5885
2423-5369
6
4
2014
12
22
مدل سازی اثر تحریم های خارجی بر ایجاد ادعاهای پیمانکاری پروژه های طرح و ساخت کشور
809
829
FA
محمود
گلابچی
0000-0002-1911-8581
استاد دانشگاه تهران، تهران، ایران
golabchi@ut.ac.ir
هادی
تلخابی
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و ساخت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
hadi.talkhabi@yahoo.com
مجید
پرچمی جلال
استادیار دانشگاه تهران، تهران، ایران
parchamijalal@ut.ac.ir
محمد
میرکاظمی مود
دانشجوی دکتری مدیریت، گرایش تحقیق در عملیات، دانشگاه تهران، تهران، ایران
mmirkazemi@ut..ac.ir
10.22059/imj.2014.50687
ادعاها به ویژگیهای ذاتی صنعت ساخت تبدیل شدهاند. مطالعههایی برای شناسایی علل این ادعاها انجام شده است، اما این مقولهها هنوز رواج دارند. شاید دلیل این امر، نیاز به درک بهتر پیچیدگی بین متغیرهای علّی ایجاد ادعاست. در این راستا میتوان به وجود تحریمها در سالهای اخیر و آثار احتمالی آن بر صنعت ساخت و درنتیجه، بر ایجاد ادعا اشاره کرد؛ بنابراین، ابتدا با استفاده از اطلاعات جمعآوریشده، 15 علت ایجاد ادعا- که بر اثر اعمال تحریمها در پروژههای طرح و ساخت بهوجود آمده است- مشخص شده و با استفاده از آن، یک مدل علّی - معلولی از تأثیر تحریمها بر ایجاد ادعا توسعه یافته است. سپس سیستم مورد مطالعه، در سه سناریو مختلف از اعمال تحریمها شبیهسازی شده است. نتایج نشان میدهد بروز تحریمها با تأثیر گذاشتن بر بعضی دیگر از جنبههای پروژه، سبب بروز ادعاهای جدید میشود و بر افزایش زمان و هزینه، بهعنوان علل اصلی ایجاد ادعا اثر میگذارد. این تأثیرها با افزایش شدت تحریمها افزایش مییابد و موجب رشد شدید و نمایی ادعاهای پیمانکاران میشود.
: پروژههای طرح و ساخت,تحریم,علل ایجاد ادعا,مدل علّی- معلولی
https://imj.ut.ac.ir/article_50687.html
https://imj.ut.ac.ir/article_50687_b9b5da3c5400bbeaa98f0f39fdbc7197.pdf
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
مدیریت صنعتی
2008-5885
2423-5369
6
4
2014
12
22
طراحی مدلی برای انتخاب پروژههای عمرانی در بخش عمومی
831
847
FA
علی
محقر
0000-0002-6598-4560
دانشیار مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
amohaghar@ut.ac.ir
محمدرضا
مهرگان
استاد مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
mehregan@ut.ac.ir
عادل
آذر
0000-0003-2123-7579
استاد مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
azara@modares.ac.ir
ناصر
مطهری فریمانی
استادیار مدیریت، دانشکدة علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
n.motahari@um.ac.ir
10.22059/imj.2014.52033
پروژههای عمرانی مهمترین وسیله برای گسترش ظرفیتهای زیربنایی هر کشور محسوب میشوند؛ بنابراین، در انتخاب آنها باید بهطور همزمان به نکات مختلف توجه کرد. در این مقاله سعی شده است برای انتخاب پروژهها در بخش عمومی کشور، یک مدل تصمیمگیری چندمعیاره ارائه شود. در این راستا از مدل برنامهریزی خطی استفاده شده است. در تلاش برای ساخت مدل، ابتدا معیارهای تصمیمگیرندگان با روش دلفی شناسایی و پس از ترکیب مفهومی بازنگری شد. در ادامه، مدلی با نگاه برنامهریزی خطی، آرمانی و عدد صحیح مختلط ساخته شد. مدل، پس از ساخت با دادههای مربوط به لایحة بودجه کشور آزمایش شد. در پایان، نتایج آن را تحلیل و چندینبار مدل را بازنگری کردیم. نتایج اجرای مدل، اعتبار آن را تأیید کرد. این نوع مدل بهعنوان سیستمهای پشتیبان تصمیمگیری برای انتخاب پروژهها در بخش عمومی استفاده میشود.
انتخاب پروژه,بخش عمومی,برنامهریزی آرمانی,برنامهریزی خطی
https://imj.ut.ac.ir/article_52033.html
https://imj.ut.ac.ir/article_52033_01f42cde89ed3b4cb8dd6c4ef97eaf07.pdf
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
مدیریت صنعتی
2008-5885
2423-5369
6
4
2014
12
22
چکیده های انگلیسی
1
10
FA
10.22059/imj.2014.55453
https://imj.ut.ac.ir/article_55453.html
https://imj.ut.ac.ir/article_55453_32717cba6ed32461258675e9fa35b162.pdf