%0 Journal Article %T شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در پیاده‌سازی نوآوری بازخدماتی(مورد مطالعه: بانک قوامین) %J مدیریت صنعتی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5885 %A فائزی رازی, فرشاد %A علیمرادیان, نیما %D 2019 %\ 08/23/2019 %V 11 %N 2 %P 329-350 %! شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در پیاده‌سازی نوآوری بازخدماتی(مورد مطالعه: بانک قوامین) %K پیاده‌سازی نوآوری %K نوآوری باز %K سازمانی %K محیطی %K تعاملی %R 10.22059/imj.2019.277826.1007573 %X هدف: ماهیت نوآوری ایجاد تغییر در محصولات یا خدمات و نیز تغییر در روش خلق و عرضه آنها، با هدف پاسخ‌گویی به بازارهای جدید و نیاز‌های متغیر مشتریان است. انجام این تغییرات به دیدن پیوندها، کشف فرصت‌ها و استفاده از آنها نیاز دارد. درک ماهیت نوآوری و اهمیت آن از موضوعات مهم و اساسی در عصر حاضر است. هدف این مقاله، شناسایی و رتبه‌بندی فاکتورهای مؤثر در پیاده‌سازی نوآوری بازخدماتی در بانک قوامین است. روش: در این پژوهش از روش توصیفی ـ همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق کارشناسان بانک قوامین هستند. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها، از پنج پرسش‌نامه بر اساس متغیرهای تحقیق استفاده شده و پرسش‌نامه‌های تحقیق پس از تعیین روایی و پایایی در بین نمونه آماری توزیع شده‌اند. به‌منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل‌سازی مسیری ـ ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و برای وزن‌دهی آنها از روش آنتروپی شانون استفاده شده است. یافته‌ها: مدل به‌کارگرفته‌شده نشان می‌دهد که پیاده‌سازی نوآوری بازخدماتی، به عوامل منابع، سازمانی، محیطی و تعاملی وابسته است. نتیجه‌گیری: به‌علت بیشترین تأثیرپذیری از عامل منابع خارجی، بانک قوامین باید تمرکز خود را در توسعه تکنولوژی و مدل‌های کسب‌وکار مرتبط با خدمات الکترونیک، افزایش دهد. در این راستا، سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری متقابل با شرکت‌های تکنولوژی مالی می‌تواند عرصه جدیدی در نوآوری رقم بزند. %U https://imj.ut.ac.ir/article_72824_f5e61afad7f2291cd19d011a5fc904d1.pdf