%0 Journal Article %T بررسی تأثیر مؤلفه های تأمین در مدیریت زنجیرۀ عرضه بر شاخص‎های عملکردی سازمان با روش مدل معادلات ساختاری (مورد مطالعه: صنعت الکترونیک خودرویی ایران) %J مدیریت صنعتی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5885 %A آقاجانی, حسنعلی %A روانستان, کاظم %D 2014 %\ 06/22/2014 %V 6 %N 2 %P 219-240 %! بررسی تأثیر مؤلفه های تأمین در مدیریت زنجیرۀ عرضه بر شاخص‎های عملکردی سازمان با روش مدل معادلات ساختاری (مورد مطالعه: صنعت الکترونیک خودرویی ایران) %K عملکرد سازمان %K مدیریت زنجیرۀ عرضه %K مشارکت تأمین‎کنندگان %R 10.22059/imj.2014.52260 %X مدیریت زنجیرۀ عرضه به‎منظور هماهنگ‎سازی اعضای زنجیره در عصر جدید، توجه محققان زیادی را به خود جلب کرده است؛ به‎طوری که آن را یک رویکرد راهبردی برای تقاضا، عملیات، تدارکات و مدیریت فرایند لجستیکی درنظر می‎‌گیرند. پژوهش حاضر به بررسی مؤلفه­ های تأمین در مدیریت زنجیرۀ عرضه می‎پردازد و تأثیر آنها را بر عملکرد صنایع الکترونیک قطعات خودرویِ ایران بررسی می‎کند. مدل مفهومی پژوهش از ادغام چندین مدل حاصل شده است و جامعۀ آماری آن نیز شرکت­های تولیدکنندۀ قطعات الکترونیکی خودرو در ایران بوده که با ابزار پرسشنامه و تجزیه و تحلیل­های آماری و روش مدل معادلات ساختاری، فرضیه­های مدل مفهومی آزمایش شدند. یافته­ های ناشی از این پژوهش نشان داد که مؤلفه‎های تأمین در مدیریت زنجیرۀ عرضه با یکدیگر همبستگی داشته و هر یک نیز بر عملکرد سازمانی تأثیرگذارند. بنابراین مدیران ارشد باید برای دست‎یافتن به مزیت­های رقابتی نسبت به رقبای خود، این رویکرد را در سازمان مستقر کرده تا به منفعت­ های ناشی از آنها دست یابند. %U https://imj.ut.ac.ir/article_52260_544ba94b6141d4a391c2fa1e581f03a6.pdf