@article { author = {Mostaghimi, Mahmoodreza and Ramezanian, Mohammadrahim and Esmailzadeh, Mohammad}, title = {Identifying and prioritizing measures for evaluating the performance of services supply chain}, journal = {Industrial Management Journal}, volume = {7}, number = {1}, pages = {151-174}, year = {2015}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5885}, eissn = {2423-5369}, doi = {10.22059/imj.2015.50683}, abstract = { Compared to industrial companies, we have neither enough related literature nor available researches concerning the issue of evaluating the supply chain management as well as supply chain performance. Therefore, the current article aims to identify and prioritize measures of evaluating the performance of services supply chain. Thus, we first review the related text and define the processes of supply chain. Also, we explain the measures of evaluating the mentioned processes; finally, we sort the measures in accordance with Score and Seroquel models and we design the  respected decision tree. The prepared questionnaires were distributed among the managers who are considered as the experts in service industries. Then, after gathering the completed questioners, we used fuzzy AHP for prioritizing and sorting the measures. The results show that the reliability indicator has the highest importance while intangibility has the least importance in supply chain services.  }, keywords = {evaluating the performance of services supply chain,Seroquel model,service supply chain,score modelb}, title_fa = {شناسایی و اولویت بندی معیارهایی برای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات}, abstract_fa = { بحث مدیریت زنجیرة تأمین و ارزیابی عملکرد زنجیرة تأمین در شرکت‌های خدماتی در مقایسه با شرکت‌های تولیدی بسیار کم و محدود است؛ بنابراین ضرورت مطالعات بیشتر در این حوزه وجود دارد. از این‌رو، هدف از این مقاله شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد زنجیرة تأمین خدمات است؛ بنابراین در ابتدا با مرور ادبیات موضوع به تعریف فرایندهای زنجیرة تأمین پرداخته شد. سپس معیارهای اندازه‌گیری این فرایندها تشریح شد. بعد از استخراج معیارهای ارزیابی عملکرد، این معیارها با شاخص‌های مدل اسکور و سروکوال دسته‌بندی شدند و درخت تصمیم‌گیری طراحی شد. در ادامه، پرسشنامه تهیه و در بین مدیران هتل‌های پنج ستارة شهر تهران، به‌عنوان خبرگان صنعت خدمات، توزیع شد. بعد از جمع‌آوری پرسشنامه از روش AHP فازی برای اولویت‌بندی معیارها استفاده شد. درنهایت، تحلیل‌ها انجام گرفت و معیارها دسته‌بندی شد. نتایج نشان می‌دهد شاخص قابلیت اطمینان دارای بالاترین اولویت و شاخص ملموس‌بودن دارای کمترین اهمیت در زنجیرة تأمین خدمات است.}, keywords_fa = {ارزیابی عملکرد زنجیرة تأمین,زنجیرة تأمین خدمات,مدل اسکور,مدل سروکوال}, url = {https://imj.ut.ac.ir/article_50683.html}, eprint = {https://imj.ut.ac.ir/article_50683_bb6ed12010a9bf5dbdb5c6a4e260f751.pdf} }